Slot van poort stuk – reparatie in gang gezet

UPDATED – Vanmorgen, zondagochtend vroeg, hebben we geconstateerd dat het slot om de poort open te maken stuk is. We zijn er direct mee aan de slag gegaan.

Het slot in de rode postkast in de onderdoorgang is stuk. Waarschijnlijk gewoon versleten. Het slot wordt intensief gebruikt, vele tientallen keren op een dag. En dan kan het ineens stuk gaan.

Nieuw slot op voorraad

Een nieuwe cilinder voor het slot hebben we in principe altijd op voorraad. Dit omdat de bestel- / levertijd voor zo een cilinder kan oplopen tot wel 6 weken. We vinden het niet verantwoord als bewoners zoveel weken geen gebruik kunnen maken van hun sleutel om de poort open te maken. Dezelfde reservecilinder kan ook altijd gebruikt worden voor de algemene voordeur in het trappenhuis, als die versleten zou zijn.

Sleutelplan

Dit slot / deze cilinder is namelijk onderdeel van een zogenaamd ‘sleutelplan’ omdat met een en dezelfde sleutel meerdere deuren in het gebouw geopend kunnen worden. Sommige bewoners kunnen zelfs met dezelfde sleutel ook hun voordeur openen. Dat zijn dan toch allemaal verschillende soorten cilinders en verschillende soorten sleutels. Daarom heet dat een sleutelplan.

Reparatie zo snel mogelijk

Op zondagmiddag zijn al diverse berichten verstuurd om maandag een monteur gereed te hebben om de cilinder ook daadwerkelijk te laten vervangen. Of dit ook gaat lukken is nog onzeker, maar we doen er in ieder geval wel ons best voor. Op deze pagina zullen we (hieronder) updates plaatsen.

 

UPDATE

maandag 18 oktober 2021

Slot is vervangen, nieuwe cilinder bestelt

Vanmorgen vroeg is er een monteur gekomen die de cilinder in de postkast heeft vervangen door de reserve-cilinder. Gisteren (op zondag) zijn we met diverse mensen via Whatsapp in de weer geweest om dit te organiseren en regelen. Maar het is gelukt om hiermee zo min mogelijk overlast te hebben voor alle bewoners. Inmiddels is ook een nieuwe reserve-cilinder in bestelling.