Een website met informatie over ‘de Bergen V’

Hoe hou je iedereen op de hoogte, maar vooral ook betrokken bij hun appartement en waar ze wonen? Een lastige vraag om te beantwoorden. Het resultaat is dat we in het nieuwe jaar meer gebruik gaan maken van deze website.

We zijn een verenging van eigenaren met een bestuur

Appartementencomplex ‘de Bergen V’ is eigendom van een Vereniging van (alle) Eigenaren. Samen nemen die eigenaren besluiten over (de toekomst van) het gebouw. Het bestuur van de vereniging zorgt, samen met het administratiekantoor, voor de uitvoering van alle besluiten.

Eigenaren en huurders

Elk appartement zelf is van een individuele eigenaar, alle gemeenschappelijke zaken (bijvoorbeeld de lift, galerijen, parkeerterrein etc.) zijn eigendom van de vereniging van eigenaren.

Toen het gebouw net klaar was in 1997 woonde in elk appartement de eigenaar van dat appartement. Maar de laatste 10 jaar zijn steeds meer eigenaren hun appartement of winkel gaan verhuren. Eigenaren wonen dus niet in het gebouw zelf of misschien zelfs niet in de buurt, en de huurders hebben geen rol in de vereniging.

Maar ook de belangen van een eigenaar, verhuurder of huurder zijn anders. Iedere gebruiker vind andere zaken belangrijk en als bestuur hebben we daar (tot zekere hoogte) rekening mee te houden.

Een bestuur voor de dagelijkse werkzaamheden

Als bestuur van de vereniging zijn we bijna dagelijks, maar in ieder geval wekelijks bezig met allerlei zaken in en rond het gebouw. Het uitvoeren van groot- en klein onderhoud aan het gebouw, het oplossen van klachten, het uitvoeren van de (financiële) administratie, spoedreparaties uitvoeren, veranderingen voorbereiden, overleg met andere belangenpartijen in de straat of bij de gemeente Eindhoven; allemaal zaken die uitgevoerd (moeten) worden namens de vereniging.

Informatie via deze website voor eigenaren én huurders

Deze website is bedoeld om iedereen, zowel eigenaren als huurders, op de hoogte te houden van wat er gebeurd of gaat gebeuren in het gebouw en daar omheen. Speciaal voor de eigenaren is er ook een besloten website voor mee specifieke (financiële) informatie.

in ontwikkeling!

Deze website is nog duidelijk in ontwikkeling; er zal niet alleen steeds meer informatie op deze website te vinden zijn, maar (juist) ook de manier waarop informatie te vinden is zal uitgebreid worden.

Onder andere zal er een uitgebreid archief opgebouwd worden, maar ook antwoord gegeven (gaan) worden op veel voorkomende vragen die te maken hebben met het gebouw en alles wat daarmee te maken heeft.

Als je je aanmeld met het formulier onderaan deze bladzijde zul je automatisch een mail ontvangen zodra er een nieuw artikel geplaatst is.

meld je nu aan en blijf op de hoogte

Geef je op via het formulier links:
je krijgt automatisch een mail zodra er nieuws is.

Ook speciaal voor de huurders

Voor de huurders zal er een speciaal gedeelte met een FAQ komen. In die Frequent Asked Questions komt allerlei informatie waarvan we merken dat huurders die missen of behoefte aan hebben.

Namens het bestuur wensen we je de beste wensen voor het nieuwe jaar 2021!
Dat we samen met veel plezier van ons gebouw gebruik mogen maken…. 🙂