We hebben vastgesteld dat de poort niet meer werkt: het ‘loopgedeelte’ gaat niet meer open met de rode knop op de gevel of met een sleutel in het rode bellen tableaux in de onderdoorgang. De poort werkt nog wel met de afstandsbediening (of via telefoon).
We gaan hier maandagochtend meteen achteraan!
Ondertussen hebben we het loopgedeelte gewoon open gezet (de motor losgekoppeld). Het gedeelte voor auto’s werkt gewoon op de afstandsbediening.
update maandag 16 januari
We hebben contact opgenomen met diegene die altijd de reparaties en onderhoud verricht (Fielt). Ze zijn meteen gekomen, hebben onderzocht en gerepareerd.
Beide poortdelen hebben ze weer ‘werkend’ gekregen. Maar nu reageerde de poort alleen op de afstandbediening, knop op de muur en sleutel: niet meer op de intercom!
Er is waarschijnlijk een kortsluiting in het intercomsysteem. We vermoeden dat er een bewoner is die de intercom verwijderd heeft (om te behangen of schilderen?)?
Conclusie: We hebben het loopgedeelte weer open gezet; anders kunnen alle(!) bezorgers niet naar binnen gelaten worden door bewoners…
Ondertussen hebben we ook Keetels gebeld; zij zijn het elektrotechnisch bureau dat de intercominstallatie verzorgd heeft. Zij krijgen de opdracht om de storing in de intercom te verhelpen zodat de poort weer helemaal naar behoren werk.
Keetels heeft toegezegd woensdagmiddag 18 januari te komen.
Wordt vervolgd…
update donderdag 19 januari
Door het uitlopen van andere opdrachten is Keetels vanmorgen geweest. Het probleem is opgelost; waarschijnlijk had iemand de hoorn van de intercom er niet goed op hangen… Daarom was het circuit doorbroken en werkte de bediening van de poort niet.
Overigens hebben we, mede naar aanleiding van deze problemen, als Bestuur besloten om een offerte te laten opstellen voor (eenmalig) groot onderhoud van de poort.