liftdeur problemen

Sommigen hebben het al gemerkt; de lift heeft problemen met het openen van de deuren.

Sinds enige weken komen er steeds meer klachten binnen over het niet goed functioneren van de lift. Aangekomen op de etage van bestemming gaat de liftdeur niet open. De beste manier hoe dit op te lossen: Kies, na wachten, een andere etage en stap daar uit. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

liftdeuren: niet openduwen!

Het niet opengaan van de liftdeuren heeft te maken met de twee eerdere storingen op donderdag 23 juni en 3 augustus van dit jaar.

We weten inmiddels dat het iets te maken heeft met het sluit- en beveiligingsmechanisme van de liftdeuren. Sommige mensen hebben de liftdeuren handmatig geopend of open gehouden. Hierdoor is het sluit- en veiligheidsmechanisme van de liftdeuren zodanig geforceerd dat ze verbogen zijn.

Daarop valt het sluitingsmechanisme in de deur niet op de juiste plaats en gaat de deur niet (meer) open. DIt heeft geen invloed op de veiligheid van de lift. Sterker: het is juist een van de veiligheidsmechanismen van de lift.

liftmonteur

Ongeveer anderhalve week geleden hebben we dit probleem gemeld bij het servicebedrijf dat onze lift onderhoud, Structon. Afgelopen donderdag is de monteur, volgens afspraak, geweest. Helaas heeft hij geen contact gehad met een van de bestuursleden, hoewel we hier wel specifiek om gevraagd hebben, om het probleem uit te leggen.

De liftmonteur is weer vertrokken en heeft op het (digitale) werkbriefje aangeven dat het probleem is opgelost. Helaas hebben we ondertussen ondervonden dat dat niet het geval is. We hebben dat Structon laten weten en verzocht dat de monteur opnieuw langskomt om het probleem nu op te lossen.

lift onderhoudscontract

Wat in deze situatie niet helpt is dat, na vele jaren, we inmiddels overgestapt zijn naar een ander service bedrijf. Vanaf 1 september heeft Liftservice Totaal uit Eindhoven het contract overgenomen van Strukton/Spie. We hebben de klacht gemeld bij Structon, aangezien zij bij de eerdere klachten betrokken waren.

 

Via dit artikel houden we je op de hoogte van de vorderingen van de lift reparatie.

 

op tijd geïnformeerd worden én blijven?

Deze artikelen binnen 24 uur in je mailbox ontvangen?
Geef links van dit artikel je mailadres door in het formulier en wij zorgen voor de rest. 🙂

Voor alle up to date afspraken en gebeurtenissen en planningen, zie ook de agenda van de VvE de Bergen V(disclaimer: we doen ons best om deze agenda zoveel mogelijk actueel te laten zijn) 

 

 


UPDATE
maandag 5 september – 15:30u.: lift doet niets meer?

Gisteren was het dat de lift ineens geheel niet meer werkte. Daarna is de lift het ‘vanzelf’ weer gaan doen…
Op dit moment doet de lift het weer niet.

We hebben nu verzocht aan Liftservice Totaal om een monteur te sturen. We hopen dat er binnen 24 uur in ieder geval een reparatie uitgevoerd kan worden.

Het vermoeden is dat de huidige klachten te maken hebben met het openduwen van de deuren door bewoners. De plannen die we in de laatste Alv besproken hebben (een totale renovatie van het besturingssysteem van de lift én sluitingsmechanismen van de deuren) kunnen ook een rol spelen bij het oplossen van de huidige problemen.

We hopen dat de monteur van Liftservice Totaal snel helderheid kan geven met een (structurele) oplossing. We houden je op de hoogte via deze pagina.

dinsdag 6 september – 11:30u.: lift werkt weer

Vanmorgen vroeg was de liftmonteur aanwezig; de liftschakelaar was stuk door het (telkens) forceren van de deuren. Gelukkig had de monteur deze schakelaar in zijn wagen liggen en is deze meteen vervangen.

Het geheel is onderdeel van het groot onderhoud wat al eerder besproken is (en waar financiële middelen voor zijn gereserveerd) in de Alv. Bij dit groot onderhoud zullen de onderdelen / veiligheidssysteem van de deuren aangepakt moeten worden.

Voor nu aan iedereen: blijf van de liftdeuren af! 🙂
Anders zal de lift wederom enige uren of dagen stilstaan…